Jak zacząć zdrowo żyć? Zdrowy tryb życia na co dzień

Codzienne wybory, których dokonujesz, wpływają na to, czy zachowasz witalność w miarę starzenia się, czy rozwiną się choroby skracające życie takie jak choroby serca, cukrzyca, nadciśnienie i udar. Musisz dokładnie zrozumieć, co możesz zrobić, aby cieszyć się zdrowszym i szczęśliwszym życiem.

Jak zacząć zdrowo żyć?

Często największą przeszkodą jest bezwładność. To prawda, że ​​nie jest łatwo zmienić zakorzenione nawyki, takie jak dojeżdżanie do pobliskich miejsc zamiast chodzić pieszo lub sięganie po pączka zamiast jabłka. Jednak stopniowe dążenie do zmiany zwiększa szanse na sukces. Oto kilka strategii, które mogą pomóc Ci wprowadzić zdrową zmianę w swoim życiu, bez względu na to, jaką zmianę (lub zmiany) chciałbyś wprowadzić.

Siedem kroków do sukcesu

Ustalenie celów

Pierwszy krok zaczyna się od ustalenia celów. Podziel wybory, które wydają się przytłaczające, na małe kroki, które pomogą Ci odnieść sukces w drodze do zdrowego trybu życia.

Wybór celu

Wybierz cel, który najbardziej Ci odpowiada. Istnieje większe prawdopodobieństwo, że  odniesiesz sukces, jeśli wyznaczysz priorytety, które są dla Ciebie atrakcyjne i które obecnie wydają się osiągalne.

Połącz cel z marzeniem

Zadaj sobie ważne pytanie: czy mam wielkie marzenie, które łączy się z moim celem? Wielkim marzeniem może być bieganie w maratonie lub wspinaczka na Rysy. Jeśli nie możesz wyartykułować wielkiego marzenia, nie kończ się na tym etapie. Nadal możesz odnieść sukces w dążeniu do celu, stosując inne podejścia.

Wybierz co chcesz zmienić w swoim życiu

Wybierz swój rodzaj zmiany. Wybierz opcję, która wydaje się być pewna. Chcesz jeść zdrowiej, trzymać się ruchu, efektywniej się odżywiać, łagodzić stres? Najlepiej jest skoncentrować się tylko na jednym wyborze naraz. Kiedy jakaś zmiana komfortowo pasuje do Twojego życia, możesz skupić się na następnej zmianie.

Powiedz innym o swoich planach

Złóż pisemną lub ustną obietnicę sobie i jednemu lub dwóm osobom wspierającym, których nie chcesz zawieść: partnerowi lub dziecku lub przyjaciołom. To zachęci Cię do przedzierania się przez trudne miejsca. Wyraźnie opisz wybraną zmianę i dlaczego jest ona dla Ciebie ważna. Jeśli jest to krok w kierunku większego celu, uwzględnij to również.

Wyeliminuj przeszkody na drodze do zdrowego odżywania się

Wyszukuj łatwe przeszkody. Może chciałbyś spróbować medytować, ale nie wyobrażasz sobie, że masz na to czas. A może twoje nadzieje na zdrowsze jedzenie kończą się, jeśli jesteś głodny, gdy przechodzisz obok szafki z jedzeniem w nocy? Wymyśl sposoby na przeskakiwanie przeszkód. Teraz zastanów się, jak pokonać te blokady. Za mało czasu? Wstawaj 20 minut wcześniej, żeby ćwiczyć i idź 10 minut na spacer przed lunchem. 

Nagradzaj się

Zaplanuj prostą nagrodę. Czy jest coś, czym możesz się cieszyć za dobrze wykonaną pracę? Na przykład, jeśli osiągniesz pozytywne oceny na planowanych zajęciach przez tydzień, zafundujesz sobie luksusową kąpiel. Staraj się unikać nagród żywnościowych, ponieważ takie podejście może przynieść efekt przeciwny do zamierzonego i zdrowe podejście do życia stanie się jego przeciwieństwem.

Chcesz się aktywizować i zmienić styl życia, ale Twój organizm nie współpracuje? Zastanów się nad skorzystaniem z oferty dietetyków, trenerów czy lekarzy.