Przejdź do treści

Jak wyglądać młodziej? 7 sposobów na odmłodzenie skóry

    Nie jest tajemnicą, że starzenie się jest nieuniknione. Ale skoro już musisz się starzeć, dlaczego nie zrobić wszystkiego, aby jak najdłużej to opóźnić? Okazuje się, że to nie tylko Twoje geny i słońce mogą Cię postarzać. Przeczytaj osiem sposobów na zachowanie młodego wyglądu…

    1. Trzymaj się z dala od słońca 

    Choć to prawda, że słońce nie jest jedynym czynnikiem wpływającym na ogólny wygląd skóry, odgrywa ono ogromną rolę. W rzeczywistości uszkodzenia spowodowane przez promieniowanie UV (promienie UVA i UVB) są odpowiedzialne za około 90% widocznych oznak starzenia się skóry. Promienie UV niszczą elastynę w skórze, powodując jej zwiotczenie i matowy wygląd, zmarszczki, plamy starcze, nierównomierny koloryt skóry i wiele innych. 

    Zawsze stosuj dobrej jakości krem z filtrem przeciwsłonecznym o wskaźniku SPF co najmniej 30 i upewnij się, że jest to krem z filtrem o szerokim spektrum działania – oznacza to, że blokuje on zarówno promienie UVA, jak i UVB. Pamiętaj o tym, że promienie słoneczne działają niezależnie od tego, czy jest słonecznie, czy nie, dlatego pamiętaj o codziennym stosowaniu kremu z filtrem. Pamiętaj też o ponownym nałożeniu kremu co kilka godzin, aby zapewnić sobie maksymalną ochronę. 

    2. Pij dużo wody

    Co jeszcze musisz zrobić by wyglądać młodziej? Dużo pić. Aby zachować promienny wygląd skóry i zapewnić jej optymalne zdrowie, powinnaś wypijać 8 szklanek przefiltrowanej wody dziennie. Odwodnienie może szybko spowodować, że skóra stanie się sucha i matowa, co podkreśli zmarszczki i starzenie się skóry. Picie wystarczającej ilości wody każdego dnia uzupełnia zapasy wody w tkankach i komórkach skóry, dzięki czemu skóra wygląda młodziej i zdrowiej. 

    3. Wysypiaj się

    Kolejnym kluczem do zachowania młodego wyglądu jest po prostu odpoczynek! Podczas snu Twój organizm stale uwalnia hormony, które pobudzają odnowę komórek. Wykorzystaj ten czas na swoją korzyść – właśnie wtedy powinnaś stosować preparaty opóźniające starzenie, takie jak retinoidy i beta-hydroksykwasy, które są silnymi środkami złuszczającymi i spłycającymi zmarszczki. Należy jednak pamiętać, że zwiększają one wrażliwość na światło słoneczne, dlatego należy zachować szczególną ostrożność przy stosowaniu filtrów przeciwsłonecznych. 

    Aby pójść o krok dalej, rozważ zakup satynowej poszewki na poduszkę. Z czasem podrzucanie i przewracanie się na bardziej szorstkiej tkaninie, takiej jak bawełna, może przyczynić się do rozpadu kolagenu w Twojej skórze, co prowadzi do powstawania zmarszczek. 

    4. Stosuj kremy nawilżające

    Woda pomaga skórze zachować nawilżenie od wewnątrz, ale możesz jej również pomóc, upewniając się, że stale używasz odpowiedniego rodzaju kremu nawilżającego. Nawilżona skóra nie tylko wygląda lepiej, ale jest też silniejsza i lepiej radzi sobie z ewentualnymi podrażnieniami. Kremy nawilżające składają się z dwóch składników, dzięki którym skóra staje się miękka i elastyczna: humektantów, które przyciągają wodę z powietrza do skóry, oraz emolientów, które pomagają wzmocnić barierę lipidową skóry i zatrzymać wilgoć. Stosowanie kremów pomoże Twojej skórze wyglądać młodziej.

    5. Spożywaj dietę bogatą w owoce i warzywa

    Dieta bogata w owoce i warzywa przynosi wiele korzyści. Dostarczają one kluczowych składników odżywczych, które pozwalają zachować młodość organizmu, zarówno od wewnątrz, jak i na zewnątrz. Owoce i warzywa zwiększają także spożycie składników fitoodżywczych, które pomagają organizmowi zwalczać szkodliwe działanie wolnych rodników występujących w środowisku. Staraj się stosować zdrową dietę składającą się głównie z owoców i warzyw, uzupełnioną pełnymi ziarnami zbóż i zdrowym, chudym białkiem. 

    6. Ruszaj się

    Aktywność fizyczna jest pomocna w utrzymaniu zdrowej wagi, ale czy wiesz, że udowodniono, iż pomaga ona także zachować młody wygląd? Badania wykazały, że energiczne ćwiczenia fizyczne, a zwłaszcza trening interwałowy o wysokiej intensywności (HIIT), mogą spowolnić starzenie się na poziomie komórkowym o prawie 10 lat. Ale na tym nie kończą się korzyści – ćwiczenia zwiększają przepływ krwi, dzięki czemu tlen i najważniejsze składniki odżywcze są transportowane do całego organizmu, co prowadzi do młodszego wyglądu. Co więcej, regularne ćwiczenia mają kluczowe znaczenie dla utrzymania siły i masy mięśniowej, co również niesie ze sobą mnóstwo korzyści zdrowotnych i może wydłużyć życie o kolejne lata. 

    7. Ogranicz alkohol i kofeinę 

    Uwielbiamy dobre martini lub latte, a alkohol i kofeina mogą mieć korzystny wpływ na zdrowie, jeśli są spożywane z umiarem, jednak zbyt duża ich ilość może wywołać spustoszenie w Twojej skórze. Zarówno alkohol, jak i kofeina mogą odwadniać organizm i pozbawiać go kluczowych składników odżywczych. Co gorsza, niektóre z tych skutków mogą być trwałe. 

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.