Przejdź do treści

Jak dieta wpływa na samopoczucie?

    Odżywianie odgrywa ważną rolę w naszym zdrowiu psychicznym. Może pomóc obniżyć ciśnienie krwi, kontrolować poziom cukru we krwi i utrzymać nasze ciała nawodnione. W rzeczywistości role, które odżywianie odgrywa w naszym zdrowiu psychicznym są tak powszechne, że istnieje wiele mitów na jego temat i jak wpływa na nasz nastrój. Oto 5 najczęstszych z nich: Mit 1: Jedzenie zdrowsze sprawia, że czujesz się szczęśliwszy. Prawda jest taka, że wszyscy jesteśmy różni. Niektórzy ludzie rozwijają się na stałej diecie zawierającej węglowodany, cukier i rafinowaną mąkę; inni rozwijają się na węglowodanach złożonych, takich jak pełne ziarna i rośliny strączkowe; jeszcze inni rozwijają się na zdrowych tłuszczach, takich jak oleje rybne omega-3. Nie ma jednej „właściwej” odpowiedzi na pytanie, dlaczego niektórzy ludzie czują się lepiej po dobrym posiłku niż po złym – lub dlaczego niektórym poprawia się nastrój po zjedzeniu Grillowanych Warzyw i Mączki Migdałowej (aka ALAN) zamiast Białego Omletu z Jajkami (aka jajka).

    Co ma wspólnego zdrowa dieta z nastrojem?

    Plan żywieniowy, który prowadzi do najzdrowszego nastroju, to ten, który prowadzi do najzdrowszego ciała. Dlatego ważne jest, aby dokładnie rozważyć rodzaj diety, która pomoże Ci osiągnąć Twoje cele zdrowotne. Obejmuje to rodzaj żywności, którą jesz, jak często ją jesz i jak ją przygotowujesz. Możesz być zaskoczony, aby dowiedzieć się, że dobre odżywianie nie musi być nudne lub trudne. Istnieje wiele pysznych i pożywnych opcji menu, które sprawią, że poczujesz się dobrze.

    Nie musisz czuć się głodny, żeby dobrze się odżywiać.

    Niektórzy ludzie myślą, że ponieważ nie czują głodu po posiłkach, nie muszą dokonywać zdrowych wyborów. Jednak nie jest to prawdą. Apetyty wielu osób wracają po zjedzeniu posiłku i nadal czują głód. Dlatego ważne jest, aby dokonywać zdrowych wyborów w ciągu dnia. Jeśli jesz tylko wtedy, gdy jesteś głodny, prawdopodobnie przybierzesz na wadze, nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Zdrowy apetyt należy rozpoznać i zasilić zdrowymi wyborami.

    Jedzenie dla zdrowia psychicznego nie musi być nudne.

    Tylko dlatego, że chcesz jeść zdrowo, nie oznacza, że musisz jeść nudne posiłki. Nadal możesz cieszyć się swoimi ulubionymi comfort foods, jeśli to właśnie czyni cię szczęśliwym. Ale zdrowe wybory sprawią, że poczujesz się dobrze również. Jeśli szukasz sposobów, aby podnieść swoją grę zdrowia psychicznego, spróbuj dodać te 5 pomysłów do swojej regularnej diety:

    1. Podejmij wysiłek gotowania zdrowych posiłków w domu.

    2. Nie spiesz się podczas jedzenia.

    3. Ciesz się swoim jedzeniem.

    4. Jeśli coś ci nie smakuje, po prostu tego nie jedz.

    5. Zdrowe tłuszcze mogą faktycznie pomóc ci poczuć się lepiej.

    Zdrowe tłuszcze mogą faktycznie pomóc ci poczuć się lepiej.

    Istnieje wiele mitów na temat najlepszego rodzaju tłuszczu, który należy włączyć do swojej diety i czy jest on dobry czy zły. Niektórzy ludzie wierzą, że kwasy tłuszczowe omega-3 są złe dla twojego ciała, a inni uważają, że są one dobre tylko dla mózgu. Nie jest to prawdą. W rzeczywistości kwasy tłuszczowe omega-3 mogą faktycznie pomóc we wszystkim, od funkcji mięśni do zdrowia mózgu. Omega-3 może pomóc w nastroju i bezdechu sennym. Może nawet pomóc w reakcjach alergicznych. Istnieje wiele pokarmów, które mają omega-3, takich jak ryby, orzechy włoskie, awokado i tak dalej.

    Dolna linia

    Jedzenie dobrze nie musi być nudne lub czasochłonne. Istnieje mnóstwo pysznych i pożywnych opcji menu tam zaprojektowane, abyś czuł się dobrze. Nie musisz czuć się głodny, aby dobrze się odżywiać i nie musisz mieć poczucia winy, że wybierasz zdrowe produkty. Muszą one po prostu sprawić, że poczujesz się dobrze i zapewnią Ci energię potrzebną do przetrwania dnia.