Przejdź do treści

5 rzeczy, które mogą przyspieszyć twój metabolizm

    Metabolizm to proces, w którym organizm przetwarza i wykorzystuje żywność do napędzania aktywności. Tempo metabolizmu jest zazwyczaj wyższe w cieplejszym klimacie, ponieważ organizm potrzebuje więcej energii do regulacji temperatury. Tempo metabolizmu może się wahać w zależności od kilku czynników, takich jak wiek, waga, poziom sprawności fizycznej, poziom stresu, hormony i wzorce snu. Jednak nierzadko zdarza się, że tempo metabolizmu spada wraz z wiekiem lub po przebytej operacji żołądka. Na szczęście istnieją rzeczy, które możesz zrobić, aby ponownie przyspieszyć swój metabolizm. W tym artykule przyjrzymy się 5 prostym wskazówkom, które mogą pomóc zwiększyć metabolizm i pomóc Ci schudnąć szybciej.

    Zbilansowana dieta

    Większość ludzi (a nawet dietetyków) nie wie, że jakość twojej diety jest ważniejsza od ilości. Kalorie nie są najważniejszą częścią utraty wagi, ale zamiast tego kluczowy jest stosunek kalorii do białek, tłuszczów i węglowodanów. Podczas gdy obfitość żywności są wysokie kalorii, tylko kilka są wysokie w składniki odżywcze, które promują utratę wagi. Większość pokarmów ma niską zawartość białka lub niską zawartość tłuszczu i zawiera węglowodany o wysokiej zawartości cukru i fruktozy, które są pustymi kaloriami i nie są zbyt przydatne dla twojego metabolizmu.

    Aby zwiększyć swój metabolizm, powinieneś wybrać dobrze zbilansowaną dietę, która zawiera chude białka, złożone węglowodany, zdrowe tłuszcze i błonnik. Zdrowe białka, takie jak jaja, ryby, kurczak i produkty mleczne są świetne do zwiększenia metabolizmu i budowania chudych mięśni.

    Powinieneś także skupić się na spożywaniu dużej ilości pokarmów bogatych w błonnik, takich jak owoce, warzywa i rośliny strączkowe, ponieważ są one niskokaloryczne i promują zdrowy metabolizm. Ponadto warzywa są wysokie w witaminy i minerały, które są ważne dla funkcji metabolicznych.

    Regularne ćwiczenia

    Nie ma lepszego sposobu na utratę wagi i pobudzenie metabolizmu niż regularne ćwiczenia. Nie tylko zwiększysz swój metabolizm, ale także otrzymasz kilka wspaniałych korzyści budowania mięśni z podnoszenia ciężarów.

    Zamiast więc spędzać dni siedząc przy biurku, zacznij pompować krew podczas 30-minutowego spaceru lub zrób kilka lekkich ćwiczeń w domu. Możesz również spróbować uprawiać sztuki walki, jogę lub surfing, aby pobudzić swoje serce i zwiększyć metabolizm.

    Pompki i burpees

    Pompki to jedno z najlepszych ćwiczeń, jakie możesz wykonać dla swojego metabolizmu.

    Tempo metabolizmu dla ciała spada do zera, gdy jest ono w stanie spoczynku, co oznacza, że twoje ciało musi spalać kalorie tylko po to, by pozostać przy życiu. Dlatego tak ważne jest, aby jak najlepiej wykorzystać każdą okazję do pobudzenia swojego metabolizmu, np. wykonując lekkie ćwiczenia. Push-upy są świetne, ponieważ zwiększają metabolizm i spalają kalorie w tym samym czasie, a jednocześnie wzmacniają mięśnie. Jeśli chcesz zrobić kilka burpees podczas gdy jesteś na nim, nawet lepiej! Są one mieszanką pompek, jump lunges i squat jumps, które są świetne do spalania kalorii, a jednocześnie budują twoje mięśnie.

    Trening interwałowy

    Trening interwałowy o wysokiej intensywności (HIIT) staje się coraz bardziej popularny jako sposób na utratę wagi, ale jest również świetny na zwiększenie metabolizmu. Treningi HIIT polegają na intensywnych seriach ćwiczeń powtarzanych z dużą intensywnością, po których następuje krótki okres odpoczynku, w którym nie robisz nic poza regeneracją i przywróceniem normalnego tętna. Wykazano, że sesje HIIT przyspieszają metabolizm na wiele godzin po zakończeniu treningu. Wykazano również, że pomagają one w utracie tłuszczu, ponieważ organizm jest zmuszony do zużywania kalorii, jednocześnie zwiększając metabolizm. Możesz wykonywać treningi HIIT na własną rękę lub nawet spróbować wykonać trening HIIT z grupą przyjaciół, aby zwiększyć wzajemnie swój metabolizm.

    Jedzenie przed spaniem

    Wykazano, że poszczenie zwiększa metabolizm, zwłaszcza jeśli robisz to przed snem. Nie musisz też się głodzić. Zamiast tego podążaj za trendem intermittent fasting i zjedz niskokaloryczną kolację, a następnie 8-godzinny post przed snem. Pomoże Ci to uniknąć powszechnych błędów związanych z pozbawianiem się jedzenia, a jednocześnie zmusi Twoje ciało do wykorzystania kalorii podczas postu, co pobudzi Twój metabolizm na długo po zakończeniu posiłku.

    Pułapka popołudniowego podjadania

    Jeśli stale podjadasz między posiłkami, nie tylko marnujesz swój cenny przydział kalorii, ale także utrudniasz swoje wysiłki związane z utratą wagi.

    Badania wykazały, że ludzie, którzy podjadają wysokokaloryczne pokarmy mają tendencję do bycia cięższymi i trudniej im schudnąć.

    Jak więc pozbyć się nawyku podjadania? Jednym ze sposobów jest użycie pojemnika wielokrotnego użytku, do którego wkłada się jedzenie tylko między posiłkami, a jednocześnie unika się podjadania w pierwszej kolejności.

    Spacery

    Badania wykazały, że wędrówki mogą podkręcić Twój metabolizm szybciej niż trening do maratonu. Tempo metabolizmu zazwyczaj spada wraz z wiekiem lub jeśli miałeś operację żołądka, ale jest to również powszechne dla tempa metabolizmu, aby spowolnić, jeśli nie jesteś aktywny.

    Aby przyspieszyć swój metabolizm, możesz wybrać się na wycieczkę lub spacer podczas przerwy na lunch. Nie tylko zwiększy to Twój metabolizm, ale także da Ci przerwę od siedzenia przy biurku i pomoże Ci zająć myśli jedzeniem.

    Wnioski

    Z wiekiem nasz metabolizm naturalnie zwalnia, co może prowadzić do przyrostu masy ciała i słabego zdrowia, jeśli nie jesteś ostrożny. Na szczęście istnieje wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększyć swój metabolizm i pomóc Ci schudnąć szybciej.

    Utrzymuj swoją dietę zrównoważoną i upewnij się, że otrzymujesz wystarczającą ilość białka, błonnika i witamin, a także regularnie ćwicz. Chociaż te wskazówki mogą pomóc Ci przyspieszyć metabolizm, ważne jest również, aby pamiętać, że sama dieta nie pomoże Ci schudnąć.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.