JAK SKUTECZNIE TRENOWAĆ? SIŁOWNIA VS FITNESS



Chcesz schudnąć? Zależy Ci na budowie mięśni? A może chcesz poprawić swoją kondycję?
Skuteczność Twojego treningu zależy przede wszystkim od wyznaczonego CELU, czyli tego do czego dążysz. To, co planujesz osiągnąć pozwala na określenie rodzaju aktywności.

SIŁOWNIA, CZY FITNESS? A może trening w domu? No właśnie co wybrać?


SIŁOWNIA
Kobiety często boją się trenować na siłowni. Obawiają się, że ich mięśnie nadmiernie się rozrosną, a ich kształty będą mniej kobiece. Dziewczyny! To nie tak łatwe, żeby mieć zbyt duże mięśnie. Przyrost tkanki mięśniowej u kobiet jest znacznie trudniejszy niż u większości mężczyzn ze względu na o wiele mniejszy poziom testosteronu, który jest pośrednio odpowiedzialny za przyrost masy mięśniowej. Ponadto zazwyczaj kobiety o dużym umięśnieniu trenują latami, a przy tym koniecznym warunkiem zbudowania solidnych mięśni jest nadwyżka kaloryczna, czyli tzw "masa", po to aby dostarczyć organizmowi materiał budulcowy. Nie wspominając już o tym, że niektóre, wręcz nienaturalne kształty u kobiet nie są dziełem natury, a pewnych wspomagaczy.... 

Korzyści treningu siłowego:

  • wzmocnienie mięśni
  • wzrost masy mięśniowej (hipertrofia mięśniowa)
  • zaokrąglenie, uwydatnienie kształtów sylwetki
  • przyspieszony metabolizm
  • trening zazwyczaj indywidualny
  • sama kierujesz rozwojem i rozbudową swojej sylwetki w zależności od tego jaki jest Twój cel


FITNESS
Mamy na myśli w tym przypadku zajęcia grupowe. Zajęć typu fitness aktualnie jest mnóstwo i ciężko wrzucić je do jednego worka oceniając ich skuteczność. Tym bardziej, że coraz więcej tego typu ćwiczeń zaczyna wykorzystywać dodatkowe obciążenie jak kettle, sztangi, czy hantelki. Zajęcia fitness są fajną formą zgubienia zbędnej tkanki tłuszczowej, poprawienia swojej kondycji i ogólnej sprawności motorycznej. Dodatkowo zajęcia fitness zazwyczaj "naładowane" są bardzo pozytywną energią osób prowadzących, co zdecydowanie zachęca i motywuje do aktywności fizycznej! Jeśli zależy Ci na zrzuceniu kilku kilogramów, a masz problem z samodyscypliną to zajęcia grupowe powinny być dla Ciebie idealnym wyborem. Trening z obciążeniem własnego ciała zarysuje delikatnie mięśnie i wysmukli sylwetkę. (Jeśli oczywiście będą szły w parze z odpowiednim odżywianiem).  Jednak z czasem warto uzupełnić swoje treningi o elementy treningu siłowego, po to aby móc dalej się rozwijać i dostarczać swojemu ciału bodźce do budowy tkanki mięśniowej. Więcej na ten temat: ->klik<-

Korzyści treningu fitness:

  • zazwyczaj trening z obciążeniem własnego ciała
  • spalanie tkanki tłuszczowej
  • przyspieszony metabolizm (jednak mniejszy niż w przypadku treningu siłowego)
  • zajęcia grupowe
  • dużo pozytywnej energii/ motywacji
  • idealne rozwiązanie dla początkujących -> gotowe rozwiązanie treningowe bez konieczności znajomości ćwiczeń

Najlepszy rozwiązaniem jest trening urozmaicony, warto łączyć ze sobą obydwie formy treningu, ponieważ urozmaicone formy ćwiczeń pozwalają rozwijać nasze ciało wszechstronnie. Warto też wspomnieć, że nasz organizm składa się zarówno z włókien wolno, jak i szybkokurczliwych. Jedne i drugie potrzebują różnych bodźców, by móc się rozwijać. Trening siłowy w głównej mierze pobudza do pracy włókna szybkokurczliwe, natomiast trening wytrzymałościowy włókna wolnokurczliwe. 


Share this:

Dyskusja

0 komentarzy:

Prześlij komentarz