SCHUDNIJ DZIĘKI PRZYPRAWOM - PRZYPRAWY NA LEPSZE TRAWIENIE



Zrobiłyśmy dla Was zestawienie przypraw, które dodane do codziennych potraw wspomogą Wasze odchudzanie. Część z nich przyspieszy Wasze trawienie i "podkręci" metabolizm, niektóre wspomogą pracę organizmu i wpłyną regulująco na pewne funkcje.

Oto lista przypraw, które warto stosować do codziennych potraw:

Cynamon - w pierwszej kolejności, ponieważ jego moc i skuteczność jest naprawdę wielka. Reguluję on poziom cukru we krwi. Niestabilny cukier we krwi oznacza napady głodu. Dodając cynamon do posiłku wysokowęglowodanowego (kasze, ryże, mąki, owoce, zboża itp.) pozostajemy syci na dłużej.

Papryka chilli - dzięki substancji zwanej kapsaicyną ma właściości rozgrzewające, przyspieszające spalanie tkanki tłuszczowej. Kapsaicynie przypisuje się też inne właściwości: oddziaływuje na receptory bólowe łagodząc ból, hamuje rozwój komórek nowotworowych, obniża ciśnienie, działa antybakteryjnie. Ale uwaga! Wszystko w nadmiarze szkodzi. W zbyt dużej ilości ta substancja może działać jak trucizna (kapsaicyna jest jednym ze składników gazu pieprzowego).

Kurkuma - dzięki substancji zwanej kurkuminą ma działanie przyspieszające metabolizm, poprawia trawienie i jest pomocna w niestrawności żołądka.

Imbir - pobudza wydzielanie soków żołądkowych ułatwiając trawienie. Zapewne często stosujecie imbir zimą - a to właśnie dlatego, że ma on działanie rozgrzewające. Co za tym idzie poprawia krążenie przyspieszając spalanie tkanki tłuszczowej. Zawiera kapsaicynę, tak jak papryka chilli stąd też ostry smak i właściwości rozgrzewające.

Cytryna - możenie do końca przyprawa, ale idealna w połączeniu z imbirem np. do herbaty. Zauważyliście, że jedząc cytrynę albo nawet na sam jej widok zaczynacie produkować więcej śliny? To spotykany u większości odruch warunkowy. Nie wchodząc w szczegóły - cytryna pobudza produkcję śliny. Zapewne wiecie, że trawienie zaczyna się już w jamie ustnej, gdzie enzym taki jak amylaza zawarty w ślinie rozpoczyna już stopniowy rozkład pokarmu. Jednym słowem:  Cytryna podobnie jak imbir pobudza soki trawienne przyspieszając trawienie.

Czosnek - dzięki organicznym związkom siarki mającym wpływ na krążenie i temperaturę ciała przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej.


Jeśli szukacie inspiracji na posiłki na cały dzień to wpadajcie na nasz kanał! :)





Share this:

Dyskusja

0 komentarzy:

Prześlij komentarz