JAK ZNALEŹĆ CZAS NA TRENING?


Zazwyczaj osoby chcące zmienić coś w swoim stylu życia, często "wymigują się" różnymi wymówkami. Jedna z najczęstszych jakie słyszymy w gronie znajomych i bliskich nam osób to: "Nie mam czasu". Czy aby na pewno o ten czas toczy się gra? Czy nie jest po części tak, że wymówki są usprawiedliwieniem naszego lenistwa, niechęci do zmiany, a może brakiem odwagi na wykonanie odważnego kroku? "Zacznę od poniedziałku, jutro, po wakacjach, po weekendzie, po świętach, w przyszłym tygodniu, NIGDY." Boimy się zmian, boimy się wyjścia ze strefy komfortu, wypróbowania NOWEGO kosztem STAREGO.





TRENING TO TYLKO UŁAMEK NASZEGO CZASU W CIĄGU CAŁEGO TYGODNIA
Skoro w dzisiejszych czasach wszyscy jesteśmy zapracowani, mamy mnóstwo zajęć i obowiązków, to jak znaleźć tę chwilę na trening?
Kilka prostych wskazówek:

1. USTAL DNI TRENINGOWE I GODZINY
To zdecydowanie podstawa systematyczności i organizacji. Zaplanuj swój tydzień. Ustal w jakie dni ćwiczysz. Znajdź przynajmniej trzy dni w tygodniu na sport. Zgraj treningi najlepiej tak, by wybierać się na nie prosto po zajęciach. Często po powrocie do domu ciężko jest się zmotywować do wyjścia z domu. W końcu tyle obowiązków i rzeczy do zrobienia...

2. ZAPLANUJ TRENINGI
Przygotuj sobie rozpiskę na każdy dzień. Ustal co danego dnia trenujesz, nad czym chcesz popracować. To pozwoli Ci usystematyzować Twoje treningi. W końcu chyba nie odpuścisz treningu pośladków? 

3. ZNAJDŹ SIŁOWNIĘ/ KLUB FITNESS NAJBLIŻEJ DOMU LUB MIEJSCA PRACY/SZKOŁY 
To ważne. Może Ci się na początku wydawać, że przecież kilka przystanków to nic takiego. W końcu jest ładna pogoda, można podjechać na rowerze lub przejść się na spacer. Jednak z czasem, kiedy zrobi się chłodniej, Twoja motywacja spadnie, wtedy okaże się, że siłownia jest o te kilka przystanków za daleko... 

4. NIE ZDĄŻYŁEŚ NA TRENING? POĆWICZ W DOMU!
Jest już późno i zamknęli Twoją siłownię? A może ćwiczysz rano, kiedy jeszcze jest zamknięta? Zrób trening w domu. Możesz odpalić jakiś na YouTubie lub zaplanować własny. Poświeć chociaż 15 minut. Dla Ciebie to chwila, dla Twojego ciała znacznie więcej.

5. WPADNIJ W RYTM!
Jeśli będziesz ćwiczyć regularnie, ustalisz konkretne dni treningowe i godziny, to wpadniesz w rytm, w którym oczywiste będzie to, że jest wtorek i we wtorek po pracy/szkole idziesz na trening. Jeśli uda Ci się zorganizować te dni, to problem ze znalezieniem czasu rozwiąże się sam.
6. OGRANICZ CZASPOŻERACZE
Czym są pożeracze czasu? Głównie mamy tu na myśli media społecznościowe takie jak Facebook, czy Instagram. Czasem mamy wejść na chwilę coś sprawdzić,a tu minęło już ponad 20 minut odkąd przeglądamy wall'a i lajkujemy fotki znajomych. Wiemy to z własnego doświadczenia :P Warto jest ograniczyć do minimum social media.

7. RÓB LISTĘ "HAVE TO DO"

Jeśli rozpiszesz sobie co masz dzisiaj do zrobienia i będziesz po kolei odhaczać wykonane danego dnia zadania, to zdecydowanie bardziej zorganizowany będzie Twój dzień. A Ty zaoszczędzisz dzięki temu więcej czasu! - > ten czas to idealny moment na trening :)

8. MOTYWUJ SIĘ!
Znajdź coś co Cię motywuje. Może jakiś fanpage z motywacyjnymi grafikami? Może nasz blog? Może jakaś konkretna osoba - kulturystka, fitnesska, a może Twoja koleżanka?

Share this:

Dyskusja

0 komentarzy:

Prześlij komentarz