8 SPOSOBÓW NA USUNIĘCIE NADMIARU WODY Z ORGANIZMU



Czujesz się ciężka i opuchnięta? Nadmiar wody organizmie to częsty problem kobiet, które próbują schudnąć. Zazwyczaj źródłem problemu jest zły tryb życia, siedząca praca i nieodpowiednia dieta.
Jak pozbyć się nadmiaru wody? Mamy dla Was kilka sposobów, które wprowadzone na stałe powinny pomóc! :)

1.Dużo wody!
Najprostszy i najważniejszy punkt w drodze do walki z nadmiarem wody.
Paradoks?
Im mniej wody pijesz tym bardziej Twój organizm zatrzymuję ją w sobie. Im więcej - tym lepiej pracują Twoje nerki, którą filtrują więcej płynów. W związku z tym nakręcasz je do pracy i wydalasz więcej. Jeśli masz z tym problem to zacznij kontrolować ilość wypijanych płynów, zapisz sobie na kartce przypomnienie lub skorzystaj z aplikacji, które przypominają o piciu wody. Pij około 2 litrów wody dziennie, a na pewno zauważysz różnicę.

2. Mniej soli 
Sól ma właściwości zatrzymujące wodę. Jeśli masz problem z nadmiarem wody to ogranicz jej spożycie do minimum. Smak to kwestia przyzwyczajenia. Z solą jest podobnie jak z cukrem. Jeśli stopniowo ją ograniczysz to z czasem przyzwyczaisz się do smaku mniej słonych potraw, a te bardziej słone nie będą Ci smakować. Sól jest świetnym składnikiem w napojach izotonicznych, właśnie dzięki temu, że pozwala na zatrzymanie wody. Jednak napoje izotoniczne zaleca się stosować jedynie przy bardzo intensywny wysiłku.

Z ograniczeniem soli wiąże się również ograniczenie produktów typu instant,fastfoodów i słodyczy, ponieważ one mają jej zdecydowanie za dużo w swoim składzie.

3. Herbaty ziołowe
Herbaty ziołowe oprócz tego, że razem z wypijaną wodą będą wspomagać pracę nerek to w dodatku wspomagają pracę układu moczowego. Są moczopędne i mają właściwości oczyszczające i wspomagające przemianę materii. Najlepsze z nich to:
- pokrzywa .
- zielona herbata
- szkrzyp polny

Pij ok 3 filiżanek dziennie. Najlepiej pić je zamiennie np. w jednym tygodniu napary z pokrzywy, a w kolejnym zielona herbata. Od czasu do czasu rób sobie kilkudniowe przerwy.

4. Dużo ruchu
Ruch wpływa na prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu. W przypadku nadmiaru wody ogromne znaczenie ma układ krwionośny. Jeśli spędzasz za dużo czasu w pozycji siedzącej, jesteś osobą mało aktywną to Twoje krążenie zdecydowanie nie funkcjonuje prawidłowo. Wówczas tworzą się obrzęki i opuchlizny szczególnie w okolicach nóg. Warto zaplanować sobie codziennie 20 minutowy spacer lub zrobić kilka razy  w tygodniu trening. Zawsze możesz wysiąść kilka przystanków wcześniej wracając do domu. Twoje krążenie się pobudzi i usprawnisz przepływ krwi, w dodatku spacer pozwoli Ci się dotlenić.

5. Mniej węglowodanów
Węglowodany w nadmiarze przyczyniają się do gromadzenia się w organizmie wody. Często nawet nie mamy świadomości jak dużo spożywamy cukrów w ciągu dnia. Produkty takie jak chleb, kasza, ryż, makaron, czy owoce to produkty węglowodanowe. Węglowodany to inaczej cukry. W związku z tym przeanalizuj swoje dotychczasowe odżywianie. Może warto zjeść o jedną kromkę pieczywa mniej? Zrezygnować z batona, nałożyć mniejszą porcję makaronu/ryżu/kaszy na rzecz większej ilości warzyw na talerzu?


6. Mniej alkoholu
Alkohol silnie odwadnia organizm, który w ogromnym skrócie reaguje buntem. Odbiera to jako sytuację kryzysową i zaczyna gromadzić zapas wody. KAC jest właśnie objawem odwodnienia. W tym przypadku najlepiej ograniczyć alkohol, pić go jak najrzadziej lub wcale. Jednak wszyscy jesteśmy tylko ludźmi, więc jesli masz jakieś spotkanie, czy zaplanowaną impreze to pamietaj o tym, aby dużo pić w między czasie, a także następnego dnia rano. Warto też jeść podukty bogate w witaminę C.

7. Dużo warzyw i owoców
Szczególnie tych "wodnistych" takich jak pomidor, ogórek,cukinia, arbuz, pomarańcz, grejpfrut. Dzięki nim dobrze nawodnisz organizm. Jednak warzywa postaw na pierwszym miejscu, gdyż owoce mają dużo cukru, a o tym wspomniałyśmy w punkcie 5.


8. Sauna
Korzystnie działa na układ krwionośny. Pomaga "wypocić" toksyny i nadmiar wody.

Share this:

Dyskusja

0 komentarzy:

Prześlij komentarz