ZAJADANIE STRESU, JAK SOBIE Z NIM RADZIĆ


Wiemy, że stres towarzyszy każdemu. Gdy pojawiają się życiowe niepowodzenia, kryzysy, tragedie, trzeba jakoś odreagować. Kiedy tworzy się napięcie w naszym organizmie, chcemy się go jakoś pozbyć, aby zachować równowagę. Większość z nas zagląda wtedy do lodówki, bądź wybiera się do sklepu po coś słodkiego. Takie jedzenie na pocieszenie, jest uzasadnione, ponieważ kiedy jesteśmy najedzeni zwiększa się w nas poczucie bezpieczeństwa, jednak należy pamiętać o tym, aby jedzenie było przyjemnością samą w sobie, a nie rekompensatą, czy nagrodą.
   
Jeśli często zdarzę Ci się zajadać stres – przyzwyczajasz do tego nie tylko swoją psychikę, ale również swój organizm. Ilość cukru, którą sobie dostarczasz może spowodować, że coraz częściej będziesz miała ochotę na coś słodkiego. Tworzy się tym samym błędne koło.  


JAK SOBIE RADZIĆ ZE STRESEM

Jest to bardzo indywidualna kwestia. Szybkie tempo życia, niepowodzenia życiowe mogą nasilać stres, ale wiadomo, że jedni mają ich w życiu więcej, inni mniej i każdy z nas inaczej na nie reaguje. Jednak, aby odwrócić uwagę od zajadania się, przygotowałyśmy dla Was sprawdzone i uniwersalne sposoby na poradzenie sobie ze stresującymi sytuacjami. Pamiętajcie jednak, że zawsze warto jest zasięgnąć porady psychologa, jeśli samemu nie dajecie sobie rady ze zwalczeniem problemu.


1. RELAKSUJ SIĘ
Stwórz sobie przestrzeń w najbliższym Tobie otoczeniu, do której będziesz mogła zawsze wrócić, odpocząć, poczytać książkę. Aura takiego pomieszczenia powinna być przyjemna dla Ciebie. Najlepiej relaksować się w miejscu gdzie panuje porządek, nie ma zbędnych przedmiotów na wierzchu, jest przyciemnione światło (mogą być to świeczki) i w tle leci relaksacyjna muzyka. Poświęć sobie 1 godzinę totalnego wyciszenia. 

2. ROZMOWA Z INNYMI
Zawsze podkreślamy, że w życiu potrzebne są nam relacje z innymi. Czy jeśli chodzi o motywacje do ćwiczeń, czy o zwykłe życiowe problemy. Jeśli jesteś czymś zestresowana zadzwoń do najlepszej przyjaciółki, chłopaka, dziewczyny, pogadaj z rodzicami lub z rodzeństwem. Wygadaj się, a na pewno Ci ulży!


3. ZAMIENNIKI 
Zamień słodycze na ich zdrowszą wersje. Jeśli wiesz, że w sytuacjach stresowych podjadasz, to pozbądź się wszystkich niezdrowych przekąsek z domu. Jeśli masz ochotę na czekoladę – spróbuj przestawić się na gorzką, bądź zrób sobie mocne kakao. Do diety wprowadź produkty bogate w magnez. On reguluje układ nerwowy.   

4. OGRANICZ PICIE KAWY 
Jeśli pijesz dużo kawy i czujesz po sobie, że wpływa ona na Ciebie szkodliwie (po jej wypiciu jesteś podenerwowany lub jeszcze bardziej zmęczony), nie pij  jej przez jakiś czas. Pamiętaj, że wypłukuje ona magnez i działa pobudzająco, co może mieć wpływ na odczuwanie większego stresu. Zamiast tego polecamy picie MELISY oraz większej ilości wody.

5. WYSYPIAJ SIĘ 
Jeśli chcesz o siebie dbać, pamiętaj, że sen jest najważniejszy. Jeśli kilka dni pod rząd zarywasz noc, nic dziwnego, że odczuwasz większy stres. Zrezygnuj z niektórych rzeczy, które robiłaś przed zaśnięciem i połóż się wcześniej. Nic się nie stanie jeśli następnego dnia nie będziesz miała pomalowanych paznokci ;)  I nie szukaj wymówek. Sen to bardzo ważna rzecz. W dodatku, jeśli się nie wysypiasz Twój organizm domaga się większej ilości jedzenia. Zwiększa się wówczas Twój apetyt.

6. ZRÓB COŚ CO SPRAWIA CI PRZYJEMNOŚĆ
Oderwij się na chwilę od codziennych obowiązków, wyłącz telefon, komputer i poświęć chociaż godzinkę na zrobienie tego co daje Ci największą radochę. Wtedy przestaniesz myśleć o jedzeniu i o sytuacji stresowej, Twój umysł się zrelaksuje.

Mamy nadzieję, że te rady pomogą. Oprócz tego bardzo ważna jest zbilansowana dieta. Nie zapominajcie o tym, pomoże Wam to uniknąć podjadania i zajadania stresu. Zła dieta wpływa na samopoczucie. Jeśli często czujesz się zmęczona, zła, smutna, zestresowana to czas na rewolucję w diecie!

Share this:

Dyskusja

0 komentarzy:

Prześlij komentarz