OMLET W FIT WERSJI Z OWOCAMI

omlet fit
Jesteśmy fankami omletów w każdej wersji. Są idealnym, pełnowartościowym posiłkiem, nie tylko na śniadanie. My żyjemy szybko, mamy zawsze dużo na głowie, więc posiłki muszą być szybie, pyszne i zdrowe. I taki jest ten przepis ;)

CZY JAJKA SĄ FIT? 
Panuje ogólne przeświadczenie, że nie powinno się jeść jajek ze względu na dużą ilość cholesterolu. Jedno jajko posiada ok. 200 mg cholesterolu (jednak nadal posiada więcej dobrych tłuszczów), ale według najnowszych badań taka ilość nie wpływa znacznie na poziom cholesterolu we kwi i szacuje się, że spożycie ok. siedmiu jajek na tydzień nie podnosi jego stężenia. Dodatkowo jajka posiadają substancję, zwaną lecytyną, która rozbija cząsteczki cholesterolu. Dzięki tej substancji cholesterol się dobrze rozpuszcza, a my możemy potem, bez przeszkód  usunąć go z organizmu. Proste? ;) Naszym zdaniem jeśli ktoś ma rzeczywiście dużą ilość cholesterolu we krwi, to nie jest to tylko wina jajek, ale całego stylu życia. Dlatego zawsze staramy się podkreślić to, żeby swoją dietę opierać na różnorodnych składnikach odżywczych.

Dlaczego jeszcze warto jeść jajka: 
posiadają dużo żelaza, 
wzmacniają system odpornościowy,
posiada witaminę B12 (koniecznie potrzebna witamina do uzupełniania dla wegetarian) - więcej na jej temat ➡ https://drogadosiebie.pl/witaminy/witamina-b12/ 
posiadają CHOLINĘ – która wspomaga proces zapamiętywania,
idealne do wzmacniania mięśni (duża ilość białka),
posiadają minerały i witaminy, które upiększają (nie bez powodu, kobiety robią maseczkę z jajek na włosy). ;) 

PRZEPIS NA OMLET W WERSJI FIT Z OWOCAMI


SKŁADNIKI: 
- 2 jajka (koniecznie z wolnego wybiegu),
- pół banana,
- 2 łyżki mascarpone,
- garść borówek,
- syrop klonowy (opcjonalnie).

PRZYGOTOWANIE: 
Myjemy jajka pod ciepłą, bieżącą wodą. Rozbijamy ze skorupki, następnie za pomocą miksera, tworzymy jednolitą masę. Myjemy banana i obieramy go ze skórki. Następnie gnieciemy widelcem jego połowę i wkładamy do miski z masą jajeczną. Miksujemy. Na rozgrzaną patelnie wylewamy masę i po zarumienieniu się spodu, przerzucamy na drugą stronę.   
Jedną połowę omleta wypełniamy mascarpone i borówkami. Zamykamy omleta i... gotowe ;) Możemy dodać również na górę borówek, syropu klonowego i trochę mascarpone, a wszystko posypać amarantusem. 
fit omlet

Share this:

Dyskusja

0 komentarzy:

Prześlij komentarz