5 SPOSOBÓW, ABY BYĆ FIT NA WAKACJE

Obydwie uwielbiamy lato, jest słońce, jest ciepło, więcej wolnego czasu… I wydawałoby się, że aura idealnie będzie sprzyjać letnim treningom oraz lekkiej i zdrowej diecie.  No i właśnie okazuje się, że nie do końca, ponieważ z każdej strony kuszą nas inne, ciekawsze atrakcje...
Co może być tą lepszą atrakcją? A no zimne lody (kogo zadowoli jedna gałka lodów? Weźmy od razu 3!), zimne piwko, opalanie się w promieniach słońca - bo takie upały. I nie ma w tym nic złego, oczywiście od tego są wakacje, ale wszystko ma swoją granicę! Kochane! Nie można takim trybem przeżyć całych wakacji. Dlatego sporządziłyśmy dla Was 5 sposobów, aby nadal bez wyrzeczeń, przejść przez drugą połowę tego lata – zdrowo i aktywnie. Co nam będzie potrzebne? Chwilka czasu (trzeba przeczytać wpis do końca) oraz małą ćwierćnutka chęci! 
1. ZAMIAST AUTOBUSU WYBIERAM ROWER
Codziennie trzeba gdzieś wyjść z domu. Praca, sklep, znajomi, poczta… czemu by tak nie zacząć jeździć na rowerze? Jest to świetna, aktywna alternatywa, dzięki której poczujesz wiatr we włosach, będziesz mogła pobyć sama ze sobą i jednocześnie jest to świetny trening dla Twoich nóg. Dotleniamy swoje komórki, a dodatkowo spalamy tkankę tłuszczową. Przyjemne z pożytecznym ;) Jeśli nie posiadasz roweru, w miastach dostępne są rowery Veturilo, które rozstawione w wielu punktach. Ewentualnie proponujemy też rolki.
2.  PROWADŹ DZIENNIK TRENINGOWY
Dzienniczek ten to nic innego jak zwykły zeszyt, w którym piszesz swoje dokonania danego dnia. Można przyjąć, że każda strona to jeden dzień i każda nawet najmniejsza rzecz, z której jesteś dumna musi znaleźć się w dzienniczku treningowym. Udało Ci się odmówić kawałka czekolady? Zrobiłaś trening na siłowni? Zmotywowałaś się do biegania? Zapisz to! Prowadząc taki zeszyt motywujesz siebie do dalszej pracy. Jeśli go jeszcze nie masz, załóż go! Wakacje to idealny czas. Niedługo na naszym blogu znajdziecie porady jak się zabrać za pisanie dzienniczka. 
3. OWOCOWY SOK NA POCZĄTEK DNIA
Wszyscy kochają owoce, nie uwierzymy że nie. Dlaczego by nie zacząć od nich dnia? Jeśli macie problem ze zmotywowaniem się do zdrowej diety, zacznijcie dzień od wyciskanego soku z marchwi, pomarańczy, jabłek, czy po prostu koktajlu. Jeśli w taki sposób zaczniecie dzień, później łatwiej będzie Wam odmówić niezdrowej propozycji np. fast-fooda. Uwierzcie nam, to działa! Tak rozpoczęty dzień, jest znacznie piękniejszy i zdrowszy;)
4. ZAANGAŻUJ ZNAJOMYCH I RODZINĘ
Aby zmotywować się do aktywnych i zdrowych wakacji, warto jest wkręcić w to swoich znajomych lub członka rodziny. Jeśli chciałabyś zacząć biegać lub uprawiać jakiś wymarzony sport, zaproponuj to samo najbliższej Ci osobie. Dlaczego nie mogłabyś tego robić ze swoją mamą, tatą, bratem, siostrą, czy z przyjaciółką? Dzięki temu spędzacie aktywnie czas i pogłębiacie swoją relacje.
5. SPRÓBUJ NOWOŚCI
Jeśli jesteś osobą otwartą i nie boisz się wyzwań, na pewno nowe rzeczy sprawią Ci ogromną radość. Warto jest czasami zaryzykować i doświadczyć czegoś zupełnie innego. Jeśli nigdy nie ćwiczyłaś jogi, albo nie byłaś nigdy na siłowni, warto jest tego doświadczyć. A może okaże się, że stanie się to Twoją życiową pasją? Spróbuj czegoś zupełnie odmiennego. Oto parę propozycji od nas:
- deskorolka (pożycz od brata/znajomego i poćwicz),
- skakanka – można się wkręcić,
- trampoliny,
- pływanie (basen, jezioro, morze – dużo jest możliwości w wakacje),
- wspinaczka,
- jazda konno,
- ZUMBA! 
Mamy nadzieję, że podsunęłyśmy Wam parę pomysłów na to, aby pozostać FIT podczas wakacji. Pamiętajcie, że to nie tylko czas leniuchowania – oczywiście, można trochę pofolgować, ale pomimo upałów i powolnego trybu, warto się ruszyć i poczuć, że się żyje. Jeśli chcecie codziennej dawki motywacji zapraszamy Was na naszego FACEBOOKA i INSTAGRAMA

Share this:

Dyskusja

0 komentarzy:

Prześlij komentarz