PODEJMIJ WYZWANIE - SPRÓBUJ DIETY WEGETARIAŃSKIEJ

Czy zastanawiałaś się kiedyś nad swoją dietą? Chciałabyś spróbować diety wegetariańskiej? To świetnie! U nas kilka porad, w jaki sposób zacząć.  
Często dieta wegetariańska mylona jest z tym, że doprowadza do wielu niedoborów, jest uboga i źle zbilansowana. Oczywiście jeśli, ktoś nie zastanawia się nad tym co je, dieta ta może doprowadzić do takich skutków. ALE to samo tyczy się diety, która uwzględnia mięso w swoim jadłospisie ;) 
Dieta wegetariańska oferuje nam wiele korzyści, które mogą zmienić nasz punkt widzenia na sposób odżywiania. Bazuje ona na warzywach, owocach, kaszach, orzechach, roślinach strączkowych. Czyli -samo zdrowie!  
Dieta wegetariańska korzystnie wpływa na: 
- poziom cholesterolu (obniża go),
- optymalizuje wagę ciała,
- odkwasza organizm,
- obniża ciśnienie krwi.
Dodatkowo wegetarianie rzadziej chorują na serce, cukrzycę i osteoporozę niż osoby, które jedzą mięso i nie zastanawiają się nad tym, jak wygląda ich dieta. 


KILKA PORAD - JAK PRZEJŚĆ NA WEGETARIANIZM

1. ZRÓB ZAKUPY
Aby umocnić się w przekonaniu, zrób zakupy. Poszukaj ulubionego warzywniaka, do którego będziesz zaglądać z miłą chęcią, znajdź najtańsze miejsca, gdzie można zrobić zdrowe zakupy ;) Nie kupuj mięsa, tylko warzywa, owoce, kasze, orzechy, makarony, rośliny strączkowe… Przekonasz się, że Twoja lodówka może wyglądać kolorowo i zdrowo. A dodatkowo, z ekonomicznego punktu widzenia, okaże się też, że dieta bez mięsna jest o wiele tańsza!

 2.  PAMIĘTAJ O BIAŁKU
Jeśli wcześniej Twoim źródłem białka było głównie mięso – pamiętaj, że teraz w inny sposób musisz go sobie dostarczyć. Jest wiele produktów bogatych w zdrowsze białko pochodzenia roślinnego tj. soja, orzechy, ziarna. Aby obliczyć swoje zapotrzebowanie na białko zajrzyj tutaj ---> ODŻYWKI BIAŁKOWE.

3 ZAMIENIAJ PRZEPISY
Jeśli chcesz zrobić lazanie z wołowiną, zamiast niej dodaj tofu ze szpinakiem. Jeśli masz ochotę na kotlety na obiad zrób je z ciecierzycy ---> PRZEPIS albo z fasoli. Stosuj zamienniki, a zobaczysz, że dieta ta jest o wiele bogatsza i zdrowsza.

1    4. WITAMINA B12
Witamina ta występuje głównie w produktach pochodzenia zwierzęcego: jajka, mleko, mięso. Dieta wegetariańska zezwala na jajka i mleko, dlatego pamiętaj, żeby na początku nie ograniczać tych produktów ;) Dużo witaminy B12 ma również spirulina, dlatego zachęcamy do tego, aby w nią również się zaopatrzyć. 

5. CYNK I ŻELAZO
Jedz dużo produktów pełnoziarnistych: sera, soi, aby zwiększyć spożycie cynku. Żelazo występuje w warzywach zielonych, ziarnach i płatkach zbożowych – pamiętaj, żeby jeść produkty bogate w witaminę C, która zwiększa wchłanianie żelaza!

6. KWAS OMEGA - 3
Cenny składnik, który zawiera się w rybach i jajkach. Występuje również w nasionach: chia, lnu, dyni. Jedz też awokado, on też jest zdrowo tłusty ;)

Dla tych którzy się wahają lub nie są w stanie wyeliminować mięsa ze swojej diety na stałe, proponujemy wyzwanie na 2 tygodnie, które organizujemy na FACEBOOKU. Dzięki niemu możesz sprawdzić, jak reaguje Twój organizm, czy jest to dieta dla Ciebie i czy widzisz płynące z niej korzyści. Pamiętaj, że to TY musisz się czuć dobrze w swoim ciele. 

Będziemy przez 2 tygodnie podsyłać propozycje dań, porady i ciekawostki. Z nami będzie łatwiej ;) 

A na dobry początek, kilka propozycji posiłków: 


KLIKNIJ, ABY PRZEJŚĆ DO WYDARZENIA





Share this:

Dyskusja

0 komentarzy:

Prześlij komentarz