JAK ZACZĄĆ BIEGAĆ? I JAK SIĘ ZMOTYWOWAĆ?

jak zacząć biegać
Chcesz zacząć biegać, ale nie masz motywacji? Odkładasz swój pierwszy trening na następny i następny dzień? My Cię zmotywujemy do działania!

No dobrze, ale ktoś może zapytać: Po co biegać? Czy są z tego jakieś korzyści? No już już… proszę bardzo. Oto klika plusów.

1. Odprężysz się – wyrzucisz złe emocje, będziesz miał czas na przeanalizowanie bieżących spraw, to będzie czas dla Ciebie, który rozładuje emocje.
2. Poprawisz krążenie – każda komórka w Twoim ciele się dotleni. Spowoduje to, że poczujesz się lepiej, a Twój organizm będzie sprawniej  pracował.
3. Poczujesz się szczęśliwy – podczas wysiłku wydzielają się hormony szczęścia, które doprowadzą do stanu euforii. Fajnie, prawda?
4. Dostaniesz pozytywnego kopa energii – wysiłek da Ci pozytywną energie i uśmiech na twarzy. Przełamiesz się, pokonasz bariery, wyrzucisz złą energie, na rzecz tej dobrej.
5.  Poprawisz kondycję – zdążysz na każdy autobus czy tramwaj ;) 10 piętro w bloku? Nie będziesz potrzebował windy!
6. Poczujesz się lepiej we własnej skórze – wiąże się to z tym, że Twoja sylwetka zacznie się zmieniać, co poprawi pewność siebie. Zwiększy się też odporność organizmu przed bakteriami, gdy wszyscy będą przeziębieni - Ty będziesz zahartowany ;) 

A teraz, skoro już Cię przekonałyśmy, kilka wskazówek jak zacząć biegać: 

WYJDŹ Z DOMU
Jeśli do tej pory Twój bieg ograniczał się tylko do uciekającego autobusu, a potem łapała Cię zadyszka, to jest to dobry powód, żeby wyjść z domu i zacząć biegać, bo może się okazać, że masz kiepską kondycję.
W bieganiu nie chodzi o to żeby znaleźć specjalne i wyjątkowe miejsce i porę. Biec można wszędzie i w każdą pogodę. Trzeba tylko zrobić pierwszy krok, założyć odpowiednie buty (bardzo ważne!), wyjść z domu i …biec!

NIE PRZECIĄŻAJ SIĘ
Na początku może być trudno, bo zaczynając przygodę z bieganiem, nie znamy jeszcze swoich możliwości. Dopiero w trakcie okazuje się, że nasze oczekiwania są inne niż myśleliśmy. Stawiamy sobie za duże wymagania, a nie podołanie nim, może nas demotywować. Dlatego na początku – spokojnie, nie przeciążaj się. Jeśli wiesz, że nie masz świetnej kondycji zacznij od marszobiegu – czyli marszu, przeplatanego z biegiem. Dzięki temu unikniesz kontuzji, wypluwania płuc, bólu mięśni i stawów, a w zamian za to zbudujesz kondycję.

Jak trening do marszobiegu? Trening interwałowy. Polega on na tym, że na zmianę ćwiczysz z wyższą i niższą intensywnością. Zatem początkujący biegacz może na zmianę maszerować i truchtać (bądź biec średnim tempem), a zaawansowany biec średnim tempem, później sprintem. Ważna jest przy tym kontrola czasu. Przykładowo dla początkujących: 5 min marszu w ramach rozgrzewki, 1 min biegu, 2 min marszu, 1 min biegu, 2 min marszu. Z czasem stopniowo proporcje się zmienią, aż będziesz w stanie wyeliminować marsz!


jak zacząć biegać


WYZNACZ SOBIE CEL DZIAŁANIA
Najważniejsze to wyznaczyć cele do których się dąży. Nie ma nic przyjemniejszego niż cały czas podnoszenie swoich możliwości i podnoszenie poprzeczki. Zadaj sobie pytanie dlaczego chciałbyś zacząć biegać? Musi być to dla Ciebie ważne. Odpowiedź na to pytanie musi naprawdę na nie odpowiadać! Pomyśl. Może Twoim celem jest dążenie do lepszego samopoczucia, chęć poprawienia sprawności i kondycji, a może chcesz schudnąć?
Wszystkie cele są dobre i powinny być priorytetowe w rozpoczęciu biegania. To one motywują nas do działania, kiedy nastąpi spadek motywacji. Taka jest psychika - nie chcemy siebie zawieść ;)  

PODNOŚ POPRZECZKĘ
Kiedy już zauważysz, że trening od którego zaczynałeś, nie sprawia Ci problemu, zacznij podnosić poprzeczkę. Zmień coś. Wydłuż czas treningu, zrób kilka przyśpieszeń, albo podbiegów na pagórek w Twojej okolicy.
Jeśli lubisz mieć wszystko pod kontrolą i chciałbyś wiedzieć jak najwięcej o spalonych kaloriach, prędkości oraz trasie pomoże Ci w tym darmowa aplikacja ENDOMONDO. Tam jest również dostępna historia przebytych treningów, dzięki czemu będziesz mógł zobaczyć jakie robisz postępy.


Wybrałyśmy dla Was parę imprez biegowych, na które warto się wybrać i spróbować swoich sił. Kto zainteresowany? 



Kto się z nami widzi w Warszawie? :D 

Share this:

Dyskusja

0 komentarzy:

Prześlij komentarz