CARDIO - JAK SPALAĆ TKANKĘ TŁUSZCZOWĄ?



Cardio to nic innego jak trening wydolnościowy. Słowo "cardio"odnosi się do serca, co związane jest z głównym zadaniem tego typu ćwiczeń - wzmacnianiem kondycji. ALE nie tylko! Prócz wzmacniania kondycji taki trening to idealny spalacz tłuszczu!
NA CZYM POLEGA TRENING CARDIO?


Są to ćwiczenia, które podnoszą tętno, sprawiają że zaczynasz ciężej oddychać, a po czole kapią Ci krople potu. Rodzaje treningu zazwyczaj dzieli się na dwie kategorie:
trening siłowy -wzmacnianie mięśni
trening aerobowy(cardio)- poprawa kondycji, spalanie tkanki tłuszczowej

Biegaliście ostatnio?
Jeśli tak, to właśnie było cardio. A jeśli nie, to zapraszamy tutaj: JAK ZACZĄĆ BIEGAĆ? ;)


JAK WYKONYWAĆ TRENING CARDIO?


Trening spalający tkankę tłuszczową powinien być umiarkowany tzn.wykonany na ok. 70% Waszego tętna. Tylko jak to zmierzyć? Możecie kupić pulsometr, ale nie jest to konieczne.Jeżeli ćwiczycie na maszynach np. na siłowni to te są zaopatrzone w pulsometry. Jeśli jednak jesteście osobami początkującymi, trenujecie w domu lub na dworze, to nie ma konieczności mierzenia tętna. Ważne żebyście podczas treningu trenowali tak, by odczuwać przyspieszony oddech, ale jednocześnie móc swobodnie rozmawiać. Nie chodzi o to, żeby się zmęczyć i nie mieć dalej siły. Ważne jest, by utrzymywać jednakowe tempo przez dłuższy czas.

Taki trening może być wykonywany na wiele sposobów:
- biegnie,
- rower,
- rolki,
- intensywny chód,
- step,
- orbitrek,
- skakanka,
- ćwiczenia interwałowe,
- aerobik/fitness,
- taniec.



KIEDY ROBIĆ TRENING CARDIO?
Cardio najlepiej robić po treningu siłowym. W kolejności: rozgrzewka, trening siłowy, cardio, rozciąganie. Jednak nie jest to konieczne. Jeśli nie trenowaliście danego dnia siłowo, a chcecie robić cardio to nie ma żadnych przeciwwskazań. Pamiętajcie tylko o rozgrzewce ;)

JAK CZĘSTO?
PAMIĘTAJ! Systematyczny trening CARDIO  to wróg tłuszczu! 
Ogólnie zaleca się robienie takiego treningu trzy razy w tygodniu po ok 30 min. Przy takiej intensywności na pewno dosyć szybko zauważycie efekty. A w dodatku polepszy się Wasze samopoczucie,bo to fajny zastrzyk endorfin!

ZALETY TRENINGU CARDIO:
- spalanie tkanki tłuszczowej
- podkręcenie metabolizmu
- wzmacnianie kondycji - PAMIĘTAJCIE!Serce to mięsień, ono też musi być wzmacniane, żeby było silne i zdrowe.
- dokrwienie mięśni,
- poprawa ogólnej sprawności,
- lepsze samopoczucie (dobry wycisk potrafi dać nam niezłego kopa pozytywnej energii).







Share this:

Dyskusja

0 komentarzy:

Prześlij komentarz