TRENING WZMACNIA CHARAKTER - 10 SPOSOBÓW, BY WZMOCNIĆ SIĘ PSYCHICZNIE


Na treningach, jak i w życiu są takie momenty, kiedy tracimy motywację - sens tego co robimy. Przez to zapominamy o tym, co tak naprawdę jest dla nas ważne. Co robić w takich sytuacjach? Jak się zmotywować? Jak czerpać z tego radość?
Umiejętność przetrwania naszych kryzysów to kwestia umiejętności. Psychikę trzeba wzmacniać, a najlepiej wzmacnia ją życie - poprzez doświadczenia i... TRENING!

Masz kryzys? Brak Ci motywacji? Oto kilka sposobów, które zmienią Twój punkt widzenia i pozwolą Ci czerpać satysfakcję z życia:

1. SKUP SIĘ NA POZYTYWACH
Jak jest u Ciebie? Szklanka jest w połowie pełna, czy w połowie pusta?
Zacznij patrzeć na pewne sytuacje jak na coś pozytywnego. Dostrzegaj plusy w drobiazgach! Nigdy nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Trzeba tylko wziąć się w garść i samemu pokierować swoim życiem. W końcu to TY decydujesz o tym jakie ono będzie, TY wyznaczasz sobie cel, TY dokonujesz wyborów i to TY ponosisz za nie odpowiedzialność

2. DOSTRZEGAJ POSTĘPY
Małe sukcesy rodzą jeden wielki! Każdy proces, czy etap  w naszym życiu wymaga pracy, więc doceniaj każde swoje działanie zbliżające Cię do celu. Dzisiaj kolejny dzień nie jesz słodyczy? W tym tygodniu nie opuściłaś/łeś żadnego treningu? Dzisiaj na siłce zwiększyłaś/łeś obciążenie? Brawo! Nieważne, że nie masz jeszcze wymarzonego 6 pack'a i pupy jak J.Lopez. Najważniejsze, że działasz!

3. IDŹ NA TRENING
Nie masz siły i humoru na trening? Tym bardziej go zrób! Spocisz się, wydzielisz trochę hormonów szczęścia, a przy okazji będziesz mieć satysfakcję, że udało Ci się zrobić kolejny krok do wymarzonej sylwetki. 

4. POPRACUJ NAD ZMIANĄ
Zapisz sobie co Cię demotywuje, przygnębia, co chcesz zmienić. A potem - zacznij nad tym pracować. Wybierz dwie rzeczy, na których najpierw chcesz się skupić, później dokładaj kolejne. Nikt nie jest idealny, sukces to praca i mnóstwo energii w nią włożonej.

5. ROZMAWIAJ
Nic tak nie oczyszcza Twojego umysłu jak rozmowa z kimś bliskim. Porządna rozmowa, a nie kilka słów puszczonych w powietrze. Umów się z kimś bliskim - partnerem/partnerką, przyjacielem, bratem, siostrą, z kimś przy kim czujesz się swobodnie, kto Cię rozumie i wspiera, na kawę, wino, kolację, obiad, cokolwiek. Jeśli nie pomoże zrób to jeszcze raz. To działa jak terapia.

6. CHEATUJ
Przestrzeganie codziennie zasad zdrowego odżywiania, planu treningowego może mocno zmęczyć psychicznie... Wrzuć na luz! Każdy czasem potrzebuje odpocząć. Tylko żeby jednodniowy cheat nie zamienił się w cheatweek, lub nie stał się rytuałem! ;) Jeśli chcecie wiedzieć więcej na temat cheatday zapraszamy --->  czym jest cheat day, a czym cheat meal

7. ZRÓB COŚ NOWEGO
Ucieknij od rutyny, bo to ona zazwyczaj nas przytłacza. Skok na bungee? Spontaniczna wycieczka? To najlepszy czas, żeby spełnić jedno ze swoich marzeń. Dodatkowo odskocznia od codzienności i rutyny, pozwoli Wam zyskać więcej energii i motywacji. 

8. KONTROLUJ TO CO MOŻESZ, RESZTĄ SIĘ NIE PRZEJMUJ
Nie da się kontrolować wszystkiego. Wiadomo większość z nas lubi mieć grunt pod nogami, gdy ten zaczyna nam się walić, to panikujemy. Zatrzymaj się na chwilę, przemyśl co możesz zrobić. Są sytuacje niezależne od Ciebie, na które nie masz wpływu, a skoro nie masz, to po co zaprzątać sobie głowę analizowaniem i myśleć o nich. Skup się na działaniach, na które masz wpływ.

9. ZACZNIJ ODMAWIAĆ
Asertywność daje nam poczucie własnej tożsamości. Trzymaj się swoich wartości, postanowień i planów, nawet jeśli ktoś próbuje przeciągnąć Cię na swoją stronę. Ktoś nieustannie czegoś od Ciebie oczekuje, a Ty nie masz na to ochoty? Odmów. Pewność siebie i swojej wartości wzbudza w ludziach szacunek.

10. MIEJ DYSTANS
Dystans w życiu jest ważny...i trudny. Nie bierz wszystkiego na poważnie, bo życie jest za krótkie, by przejmować się tym co inni o nas myślą! Najważniejsze to realizować się według własnych przekonań i własnego sumienia. 

Nam podczas kryzysu zawsze najlepiej pomaga trening. Dobry wycisk pomaga wyrzucić negatywne emocje, jest to czas dla nas i nasze refleksje. W dodatku sport wzmacnia psychikę, dzięki niemu trenujemy silną wolę, wytrzymałość i koncentrację. W końcu większość naszych granic tkwi w naszym mózgu. Ciało może o wiele więcej niż daje nam do zrozumienia mózg,







Miłego, pozytywnego dnia!

B&B


PS za cudowne płaszcze dziękujemy marce:

Share this:

Dyskusja

0 komentarzy:

Prześlij komentarz