KROWIE MLEKO - CZY JEST SZKODLIWE?


Krowie mleko, czy jest dla nas zdrowe? Czy może powinniśmy je ograniczyć?
Dzisiaj kolejny ciężki i burzliwy temat. Ostatnio poruszałyśmy temat glutenu, teraz kolej na laktozę.
Chciałybyśmy  pokazać Wam wady i zalety picia, jak i nie picia mleka. Wyboru będziecie musieli dokonać sami. Czemu sami? Bo według nas, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Dietetycy, lekarze, sportowcy, fitfreaky. Wszyscy wciąż spierają się o wpływ laktozy na nasze zdrowie. Nie ma badań jednoznacznie potwierdzających jej zły wpływ, ale jest wiele domysłów, argumentów będących przeciwko.
Zrobiłyśmy dla Was tabelkę za i przeciw. Uwzględniłyśmy w niej główne argumenty przedstawiane przez zwolenników i przeciwników picia mleka.


Jak widzicie jest sporo argumentów. My przedstawiłyśmy tylko wybrane przez nas, te które najbardziej zarysowują ideologię awantury o mleko. Istnieje również aspekt dotyczący tego w jakich warunkach żyją krowy i w jaki sposób pozyskiwane jest od nich mleko przez wielkie koncerny mleczarskie. Nie będziemy się jednak zagłębiać w tematy etyczne, ale jeśli chcielibyście wiedzieć na ten temat więcej, to piszcie w komentarzach.
W przypadku spożywania mleka - nasze zdanie jest podobne, jak w temacie związanym z glutenem, Wsłuchaj się w swój organizm, a jeśli nie masz pewności zrób badania. W nadmiarze wszystko jest szkodliwe. Natomiast według nas, jeśli nie macie żadnych przeciwwskazań dotyczących picia mleka, to krowie mleko, jako dodatek do kawy, nie powinno wyrządzić szkód Waszemu zdrowiu.

Jeśli jednak czujecie się źle po wypiciu mleka i macie objawy głównie takie, jak:

biegunka,
wzdęcia,
kolki,
bóle brzucha,
nudności,
wymioty,
to koniecznie udajcie się do lekarza na test lub odstawcie produkty zawierające laktozę i wówczas zaobserwujcie, jak zachowuje się Wasz organizm.

Poniżej zamieszczamy tabelkę produktów zawierających laktozę oraz jej ilośćw 100 gramach:






Mleko bez lakotozy - Jakie?


Jeśli zdecydowaliście się wyeliminować laktozę z diety ze względów zdrowotnych, to zwróćcie uwagę na skład zamienników, które kupujecie. Niektóre produkty są sztucznie wzmacniane smakowo chociażby cukrem. Jednym z najlepszych rodzajów mleka roślinnego jest mleko migdałowe. Zawiera ono nienasycone kwasy tłuszczowe, wapń, magnez, potas, cynk, a także jest niskokaloryczne. Dobre są też mleka owsiane, ryżowe i sojowe. Nie pomylcie jednak mleka z napojem sojowym.


Mleko pite w nadmiarze może przyczynić się do osłabienia kości!
Białko mleka wypłukuje wapń z organizmu. W tym przypadku znacznie cenniejszymi źródłami wapnia są produkty takie jak:



Podsumowanie: Nie ma jednoznacznych przeciwskazań, żeby całkowicie wyeliminować mleko ze swojego jadłospisu. Chyba, że - nie tolerujecie laktozy lub macie uczulenie na białko mlekowe.

Share this:

Dyskusja

0 komentarzy:

Prześlij komentarz