JESTEŚ CIĄGLE ZMĘCZONA? CZAS TO ZMIENIĆ!

zmień to
Zmęczenie. Co powoduje zmęczenie i jak sobie z nim radzić. Budzicie się niewyspani i na nic nie macie siły? Dlaczego tak się dzieje, jakie są główne przyczyny chronicznego zmęczenia i jak je wyeliminować. 
Polacy żyją szybko...Dużo pracujemy, a mało odpoczywamy. Dodatkowo jesteśmy w ciągłym stresie, a czas na odpoczynek pożytkujemy w nieodpowiedni sposób. Niewyspanie przyczynia się do spadku motywacji. Wówczas nie mamy ochoty na ruch, mniej dbamy o swój wygląd oraz dietę. Nasz organizm domaga się tłustych i wysokokalorycznych potraw, by dodać sobie energii. Zmęczenie skłania też nas do częstszego picia kofeiny, co tworzy błędne koło, nasilając objawy.

Najczęstsze przyczyny zmęczenia:

Niewsypanie
Przyczyna wręcz banalna. Nie wysypiamy się w związku czym jesteśmy zmęczeni. Pamiętajcie o tym, że czas na regenerację to czas święty. Jeśli Wasz organizm pracuje cały dzień na wysokich obrotach, to potrzebuje czasu, aby się zregenerować. Tylko nie przesadzajcie, bo zbyt długi sen również nie jest korzystny. Zbyt długi sen może mieć gorsze konsekwencje dla naszego zdrowia niż jego deficyt.

Brak ruchu
Ruch jest niezwykle ważny. Wbrew pozorom pozwala on na regenerację naszego ciała i przede wszystkim mózgu. Brak ruchu przyczynia się do spadku endorfin, które odpowiadają za nasze samopoczucie. Wystarczy lekki trening, spacer na świeżym powietrzu, czy schody zamiast windy, aby poczuć się lepiej. 


co na zmęczenie


Stres
Stres działa na nas motywująco. Jeśli jednak trwa zbyt długo obniża naszą wydajność. U osób podatnych na stres ciężko jest go wyeliminować. My coś o tym wiemy, dlatego z własnego doświadczenia polecamy Wam sesję jogi, stretching i różnego rodzaju ćwiczenia relaksacyjne, albo... porządny wycisk!  Nie dajmy się zmęczeniu! 


zmęczenie



Zła dieta
Dieta! To co jemy przekłada się na to jak się czujemy. Nie bez powodu mówi się jesteś tym co jesz ;) Jeśli w ostatnim czasie częściej odczuwacie zmęczenie to dostarczcie do swojego organizmu więcej witamin głownie dzięki owocom i warzywom. Regularne spożywanie posiłków jest równie ważne i koniecznie węglowodanowe śniadanie, które jest zastrzykiem energii. Tutaj macie przykład na dobre śniadanie -> przepis


zła dieta

Uzależnienie od kofeiny
Tak jak wcześniej wspomniałyśmy kofeina, w ograniczonych ilościach jest zdrowa. Jednak jeśli pijecie zbyt dużo kawy, herbaty lub energetyków to ma to skutek odwrotny niż zamierzony. Uzależniamy swój organizm od kofeiny. Kofeina podnosi nasza wydajność jedynie krótkotrwale. 

Główne objawy uzależnienia od kofeiny:

bóle głowy,
uczucie zmęczenia,
poddenerwowanie,
mdłości.

Odwodnienie
Zbyt małe ilości wypijanych płynów przyczyniają się do odwodnienia organizmu, a w konsekwencji do zmęczenia. Wówczas mniej tlenu dociera do mózgu. przez co czujemy się senni.

Anemia
Jeśli chroniczne zmęczenie Was nie opuszcza, to znaczy, że jest to czas na badania krwi. Szczególnie tyczy się to kobiet, które są podatne na anemię.

Pora roku i zmiany pogody też mają w tym swój udział. Dlatego w tym okresie szczególnie powinniśmy zadbać o siebie. Znajdźcie coś co sprawia Wam radość, przy czym potraficie się odprężyć i dajcie sobie trochę luzu ;)


zmęczenie


Więcej o sposobach na rozbudzenie: Jak się pobudzić?

Share this:

CONVERSATION

12 komentarzy:

  1. Bardzo dużo zależy właśnie od systematycznego picia wody, naszą uwagę przykuwają mocniej inne sprawy, a często właśnie zapominamy o tym niezbędnym nam składniku do życia. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajna notka, bardzo przydatna

    Teraz jest okres przedwiosenny, ludzie wiecej narzekają , gdy tylko wyjdzie slonce to sie zmieni

    Zapraszam na mojego BLOGA

    OdpowiedzUsuń
  3. Sen najlepiej pomaga ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paradoksalnie może też sprawić, że będziemy jeszcze bardziej zmęczeni :(

      Usuń
  4. U mnie to stresująca i ciężka praca...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może jakiś relaks? Może siłownia? Joga?:D

      Usuń
  5. Nie wiedziałam, że mdłości to jeden z objawów uzależnienia od kofeiny a to by mi trochę wyjaśniało. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny i przyjemny dla oka blog! :)

    http://mammotylki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny napisany post. Bardzo mi pomógł, bo ja ostatnio nie mam na nic siły. Zmusił mnie do refleksji, dotyczących mojego stylu życia. Co więcej zainspirowałyście mnie do napisania na podobny temat u siebie na blogu, dziękuję. :)

    Mój blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne pomysły i rady! Na pewno z nich skorzystam, bo ostatnimi czasy jakoś bardziej odczuwam zmęczenie...
    Pozdrawiam, afaik-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja ostatnio przestawiam się na zdrowe jedzenie i zdecydowanie czuję się dużo lepiej. Staram się wysypiać i mimo że (podobno) mam anemię, wstaje pełna energii :D

    Pozdrawiam, Martyna
    mojfioletowykacik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń