ĆWICZENIA WE DWOJE - 6 POWODÓW DLA KTÓRYCH WARTO ĆWICZYĆ W PARZE


trening we dwoje


Ćwiczenia we dwoje to świetna okazja żeby spalić zbędne kalorie i spędzić miło czas. Wspólne pasje potrafią łączyć ludzi. Są bardzo ważne w związku, jak i w przyjaźni. Jakie korzyści płyną ze wspólnego treningu oraz jakie ćwiczenia można wykonywać razem? Czytajcie!



6 powodów, dla których warto ćwiczyć razem:


 MOTYWACJA
To jedna z najważniejszych rzeczy. Bez motywacji nie ma sukcesu. Mając partnera do ćwiczeń (niekoniecznie musi to być Wasz chłopak/dziewczyna), z którym umawiacie się na trening, to łatwiej ruszyć się z domu. Dodatkowo działanie innych osób u większości z Was wpływa zapewne mobilizującą. Moja przyjaciółka ćwiczy, dba o siebie, może ja też zacznę? 
Motywacja z zewnątrz jest ważna, ale nie zapominajcie oczywiście o motywacji wewnętrznej, bo bez szybko Wam się odechce.

 ASEKURACJA I POMOC W WYKONYWANIU ĆWICZEŃ
Asekuracja jest istotna szczególnie przy ćwiczeniach wymagających od nas większego wysiłku niż dotychczas, kiedy pokonujemy swoje rekordy, czy uczymy się nowych rzeczy. Jeśli coś Wam się stanie, Wasz chłopak/kolega/koleżanka będzie obok i Wam pomoże lub zawoła o pomoc.

♥ WSPARCIE
Wspierajcie się nawzajem. Obserwujcie swoje małe sukcesy. Zawsze inaczej jak ktoś spojrzy na nas z boku. Często widzimy siebie w krzywym zwierciadle, zbyt krytycznie się oceniamy (w wyjątkowych przypadkach jest odwrotnie), dlatego warto usłyszeć opinię bliskiej nam osoby. To samo dotyczy wykonywania ćwiczeń. Niektórzy bez odpowiedniego przygotowania ćwiczą sami i wykonują te ćwiczenia nieprawidłowo. Wówczas taka praca idzie na marne. Jeśli ćwiczycie razem to kontrolujcie czy partner ćwiczy poprawnie i nie bójcie się krytyki. Uczymy się całe życie.

♠ WSPÓLNE SPĘDZANIE CZASU
Ćwiczyć powinno się ok 3 razy w tygodniu. Standardowy trening to ok 1-1,5 h, do tego czas na dojście na zajęcia/siłownie, czas na przebranie się i powrót. Trochę się schodzi. Dlatego fajnie jest robić to razem! Na pewno zbliży Was to do siebie i umili czas.

WSPÓLNE TEMATY
Jak macie wspólną pasję to i zapewne wspólne tematy, na które możecie rozmawiać godzinami, dzieląc się ciekawostkami.

 WSPÓLNE CELE

Im więcej Was łączy tym więcej rzeczy robicie razem. Otaczacie się ludźmi o podobnych zainteresowaniach, poglądach i celach w życiu. Dążycie razem do tego samego. To fajne!

Kilka przykładów ćwiczeń w parze:

wspólne ćwiczenia
1. Klasyczne brzuszki. Partner przytrzymuje nam nogi i liczy powtórzenia.

ćwiczenia we dwoje
2. Unoszenie i opuszczanie nóg. Nogi nie dotykają ziemi, partner je odpycha.
ćwiczenie razem
3. Unoszenie pośladków do góry. Partner unosi i kładzie tułów. Tutaj ważna jest synchronizacja.
warto ćwiczyć w parze
4. Przysiad z obciążeniem. Ćwiczenie raczej dla Panów. Chyba, że któraś z Pań czuje się na siłach ;)
ćwiczenia w parze
5. Rozciąganie. Partner trzyma waszą nogę. może przykucnąć, żeby się obniżyć, stopniowo zwiększając zakres.

Share this:

CONVERSATION

6 komentarzy:

  1. mam nadzieję, że w końcu namówie mojego partnera do ćwiczeń! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kiedyś ćwiczyłam z mężem ale ostatnio jakoś trudno mi się zmotywować żeby się w końcu ruszyć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale super wpis ! Takie ćwiczenia naprawdę zbliżają :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam również dobre ćwiczenie we dwójkę, gdzie ona jest w pozycji jak do pompki, on ją łapie w kostkach i robi martwy ciąg :) A ona ma gratis przy tym plank/deska pozdro Zajrzyj czasem do mnie http://facetwformie.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny wpis, podpisuję się pod każdym punktem. Muszę tylko przekonać męża :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny wpis :) ćwiczenia w parze to genialna sprawa, nie tylko można ćwiczyć, można się też przy tym dobrze bawić

    OdpowiedzUsuń