ZIELONY KOKTAJL, CZYLI ZDROWA DAWKA WITAMIN!


zdrowie

FIT GREEN KOKTAJL, idealny na śniadanie, to mieszanka kilku składników bogatych w antyoksydanty, minerały i witaminy, potrzebne do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania naszego organizmu.
Awokado, gruszka, banan, nasiona chia, imbir, no i… szpinak. Dlaczego szpinak, i inne składniki, pojawiły się w koktajlu? Już wyjaśniamy.

zdrowie

SZPINAK 
Większości osób źle kojarzy się ten warzywny smakołyk, ponieważ w dzieciństwie mógł być najczęściej podawany jako źle doprawiona papka. Jest to jednak, wyjątkowo cenne warzywo liściaste, zawierające antyoksydanty, potas, kwas foliowy,  duże ilości żelaza, a także witaminy C, E, K. Obniża ciśnienie we krwi, wspomaga produkcję czerwonych krwinek- czyli najlepszy jest dla osób mających anemię. Przeciwutleniacze, w nim zawarte, biorą udział w profilaktyce przeciwnowotworowej. W zdrowej diecie jest on niezastąpiony, dlatego znalazł się w naszym fit koktajlu ;) i uwaga 50 g szpinaku to tylko 8 kcal.

AWOKADO
Niestety bardzo kaloryczny, ale ma właściwości przeciwzapalne, poprawia wydolność układu pokarmowego, zawiera luteinę, które wspomaga nasze oczy!

GRUSZKA 
Spożywanie jej zmniejsza ryzyko wystąpienia udaru mózgu, zapobiega nadciśnieniu, zawiera jod, który potrzebny jest tarczycy, do prawidłowej produkcji hormonów.


BANAN 
Zawiera dużo białka i błonnika, potasu, składniki mineralne, które są naturalnym źródłem energii. 1 banan daje energie na 2,5 godziny pracy.

IMBIR 
Ułatwia trawienie, łagodzi mdłości. Jego właściwości rozgrzewające pomagają na przeziębienia. Dodatkowo łagodzi objawy PMS.

CHIA
Tutaj nie będziemy się rozpisywać, odsyłamy do właściwości chia. ;)


Czego potrzebujemy do zrobienia koktajlu:

 1,5 banana (171 kcal),
 ¼ awokado (56 kcal),
 1 łyżeczka nasion chia (25 kcal),
 Plasterek imbiru (4 kcal),
 Garść (50 g) szpinaku (8 kcal).

zdrowie
zdrowie

Wszystko należy dokładnie wymieszać za pomocą blendera i wlać do wysokiej szklanki.

zdrowie
zdrowie
zdrowie

Razem tylko 264 kcal (500 ml) ! Jest się z czego cieszyć!

Dla porównania:
Jajecznica- 150 g= 324 kcal,
Naleśniki z serkiem wiejskim- 130 g= 228 kcal,
Baton Kinder Bueno- 3 szt. 66 g= 377 kcal,
Placki ziemniaczane- 150 g= 249 kcal.

Mamy nadzieję, że zachęciłyśmy do koktajli ;) Dajcie znać w komentarzach, czy taka mieszanka smaków Wam się podoba i czy spróbowaliście go zrobić.




Share this:

Dyskusja