5 SPOSOBÓW NA UTRZYMANIE WAGI

Jak utrzymać wagę? Czym zastąpić niezdrowe przekąski oraz jak pohamować swój apetyt na słodycze? 
Są takie chwile, że ciężko pohamować się od jedzenia. Szczególnie dzieje się tak jesienią i zimą. Związane jest to z małą ilością słońca w ciągu dnia, co wpływa na funkcjonowanie naszych hormonów. Wówczas czujemy się zmęczeni, często mamy gorszy nastrój, a żeby go sobie poprawić sięgamy po słodycze, które powodują u nas produkcję hormonu szczęścia. Ponadto ma to związek z temperaturą. Nasz organizm broniąc się przed zimnem gromadzi tkankę tłuszczową. Stąd też większa ochota na tłuste potrawy. Ale również napady głodu i na coś słodkiego nie jest nikomu obce w inne pory roku. Zawsze mogą się zdarzyć, dlatego do sedna. Jak utrzymać wagę?

5 SPOSOBÓW NA UTRZYMANIE WAGI:
Mówimy o utrzymaniu wagi, ale dla osób, które chciałyby zmienić swoje nawyki żywieniowe też będzie to przydane. To uniwersalne zasady, których należy się trzymać. Oczywiście o sylwetkę należy dbać przez cały rok, ale deficyt kaloryczny nie wpływa dobrze na funkcjonowanie naszego organizmu. 

1. ĆWICZYĆ, ĆWICZYĆ... I ĆWICZYĆ!
Mimo uczucia zmęczenia trzeba zachować dotychczasowy tryb życia i nie dać się pokonać pogodzie. Ćwiczenia oprócz tego, że pozwalają na spalenie tkanki tłuszczowej, to również regulują nasz metabolizm. Warto o tym pamiętać.

2. SŁODYCZE? NIE MAM POJĘCIA, CO TO JEST! 
Jeśli napadnie nas ochota na coś słodkiego, a niczego nie będzie pod ręką to uda nam się unikać zbędnych kalorii. Jeśli nie potraficie wyeliminować słodyczy z diety spróbujcie jeść zdrowsze wersje tych przekąsek. Rozwiązania, które my proponujemy, gdyż nam też ciężko jest żyć bez cukru:
- OWOCE -  słodkie, zdrowe, kolorowe! Czego chcieć więcej?

- DOMOWE KOKTAJLE - warto zastosować proporcje 60/40, czyli 60% owoców, a 40% warzyw. Wówczas koktajl jest pyszny, gdyż przeważa w nim smak owoców, a jednocześnie nasz organizm korzysta z bogactwa witamin zawartym w warzywach.
- DOMOWE WYPIEKI - orzechowe batoniki w miodzie, ciasta białkowe i inne fit wyroby, które można zrobić samemu, jak również skorzystać z naszych przepisów:
Zajmij się czymś innym, nie myśl o tym, a ochota minie. 

4. PEŁNOWARTOŚCIOWE POSIŁKI
Unikaj białego pieczywa i makaronu. Aktualnie w niemalże każdym sklepie znajdziemy pełnoziarniste produkty, warto się rozejrzeć i oczywiście patrzeć na etykiety. 

5. WYSYPIAJ SIĘ! 
To ważny element jeśli chcemy zachować szczupłą sylwetkę i żyć zdrowo.
Niedobór snu przyczynia się do otyłości. Ma to związek z nieutrzymywaniem stałego poziomu cukru we krwi. Dodatkowo, gdy osoby niewyspane częściej odczuwają głód i są bardziej podatne na podjadanie. Zatem warto zadbać o to, by nasz sen był regularny i trwał odpowiednio długo. Lekarze zalecają ok 8 godzin snu dziennie. Jednak wszystko zależy od indywidualnych potrzeb organizmu. Pamiętajmy jednak, by nie przesadzić w drugą stronę, gdyż zbyt długi sen nie wpływa pozytywnie na zdrowie.


                                         

Share this:

CONVERSATION

8 komentarzy:

  1. Oj ciężko zrezygnować całkowicie ze słodyczy. Myślę, że podstawowym podejściem do słodkości byłoby najpierw ich ograniczenie. Zwłaszcza, że zimą dodatkowo nachodzi ochota na coś słodkiego, niekoniecznie w postaci owoców ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Dlatego właśnie w ostatnim podpunkcie mówimy o tym, że wszystko ejst dla ludzi :) Zapraszamy do poprzedniego posta o cheatdayu :D Zreszta wedug nas zycie bez czekolady byloby zbyt smutne :(

      Usuń
  2. Haha coś w tym jest, że zimą chcemy słodkiego dwa razy bardziej :D w moim przypadku często pomaga kakao albo jakiś kisiel :)
    monsv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie raz na jakiś czas można sobie pozwolić, a zamienniki warto stosować, owoce najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie umiałabym zrezygnować ze słodyczy, ale ograniczam je do minimum, co przyszło mi dość łatwo :)

    OdpowiedzUsuń