NAWADNIANIE ORGANIZMU, CZY ROBISZ TO PRAWIDŁOWO?


Nawadnianie organizmu. Zastanawiałeś się kiedyś czy robisz to prawidłowo? Wcale nie jest to taka prosta sprawa, jakby się wydawało. Często nie pamiętamy o tym nawyku. A powinniśmy. Jest to bardzo ważne dla funkcjonowania naszego organizmu. Zastanówmy się jak najlepiej się nawadniać, i czym.
Nasz organizm w ok. 60% składa się z wody. Woda to życiodajne źródło, bez którego nie jest w stanie istnieć żadna istota na Ziemi. Jednak nie zamierzamy zagłębiać się w tematy biologiczne, my podejdziemy do tego tematu sportowym okiem.

Czemu picie wody jest bardzo ważne?
Zazwyczaj trenując skupiamy się na ilości spalonych kalorii, naszym zapotrzebowaniu energetycznym, spożytych makroskładnikach. Natomiast myśląc o diecie myślimy o tym co i ile jemy, a bardzo często zapominamy o tym ile pijemy. Nie chodzi tu o rodzaj napoi jakie wybieramy, bo zapewne większość z Was wie o tym, że potrafią one być równie kaloryczne, co przekąski. W szczególności słodkie napoje gazowane. 
Jeśli zależy Wam na zdrowiu, szczupłej sylwetce i efektywności Waszych ćwiczeń, zdecydowanie powinniście picie wody postawić na jednym z pierwszych miejsc na Waszej FIT liście.
Przede wszystkim woda ma wpływ na:

♥ KONDYCJĘ SKÓRY
Nawilżona skóra wygląda świeżo, młodo, promienie. Zatem zanim zdecydujemy się na suplementy diety nawilżające naszą skórę "od środka" lub drogie kremy do twarzy i ciała, spróbujmy nawodnić ją w sposób naturalny- dostarczając więcej płynów.

♥ KONCENTRACJĘ
Jeśli nasz mózg nie zostanie odpowiednio nawodniony nie będzie w stanie funkcjonować prawidłowo. Jeśli czujemy, że nasza koncentracja spada warto wypić szklankę wody!

♥ METABOLIZM
To co jemy musi zostać strawione, a proces trawienia nie odbędzie się bez wody. Jeśli walczymy o szczupłą sylwetkę koniecznie musimy o tym pamiętać

♥ ENERGIĘ
Czujesz się zmęczony? Przed kolejną dawką kofeiny zafunduj sobie szklankę wody. Kofeina ma działanie moczopędne, a co za tym idzie odwadnia nasz organizm. Jeśli chcemy, aby poranna kawa działała na nas pobudzająco to nie zapominajmy o wcześniejszym nawodnieniu. ☕

♥ SYLWETKĘ
Zjadłeś posiłek i nadal odczuwasz głód? Spróbuj wypić wodę, w ten sposób oszukasz nieco organizm. Jeśli Twój żołądek czuje się napełniony wówczas do mózgu dotrze ta informacja i pojawi się uczucie sytości. 
 EFEKTYWNOŚĆ TRENINGU
Jeśli podczas treningu odczuwasz pragnienie, to znaczy, że twój organizm jest już odwodniony. Wówczas pojawia się spadek formy, brak energii i motywacji. Nie dopuść zatem do takiej sytuacji. Wybierając się na trening zadbaj o to, by się napić. Podczas ćwiczeń również pij wodę. Tylko nie łapczywie, by nie czuć się ciężko.
Ile powinienem wypić w ciągu dnia?
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Nasze zapotrzebowanie na płyny zależy m.in od pogody, aktywności fizycznej, stanu zdrowia oraz diety. 
Można jednak przyjąć, że:
Jest to zapotrzebowanie dzienne naszego organizmu na płyny. Nie oznacza to jednak, że musimy wypić aż tyle wody w ciągu dnia. Część z tego zapotrzebowania (ok 20%) dostarczane jest przez pożywienie. Najwięcej wody znajduje się w warzywach i owocach, aczkolwiek mięso, nabiał oraz pieczywo również zawierają pewną ilość wody. 

Izotonik czy woda? Co lepsze?


Izotonik dobrze nawadnia organizm, szybko się wchłania i zawiera minerały oraz witaminy, które uzupełniają nasz niedobór w czasie wysiłku. Brzmi świetnie!  Nie do końca... Izotoniki w swoim składzie mają barwniki, cukier oraz inne substancje słodzące, a także kalorie- ok 24/100 ml, co daje nam w jednej butelce aż 180 kcal. W związku z czym nie służy nam on podczas codziennej aktywności.Szczególnie jeśli dbamy o figurę, są to wówczas zbędne kalorie. Napój izotoniczny jest przydatny wówczas, gdy nasz trening jest intensywny i trwa ponad godzinę. Jeśli chcecie wiedzieć więcej na izotoników i przyrządzić go samemu zapraszamy tutaj ----> JAK ZROBIĆ NAPÓJ IZOTONICZNY


My stawiamy na naturalne produkty, dlatego według nas woda zdecydowanie wygrywa! A jaka jest Wasza opinia? 


Share this:

CONVERSATION

22 komentarzy:

  1. W 60, a nawet 70 procentach! :D
    Kiedyś nie lubiłam pić wody, tylko soki itd. Teraz prawie tylko woda no i kawka musi być.
    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. WODA <3 Super pomysł z tymi owocami w butelce ! :) Polecam też wodę Cynthii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią spróbujemy, polecasz jakiś konkretny przepis? Bo dużo ich jest w Internecie :(

      Usuń
    2. Przepis, z którego korzystam :) :
      - 2 litry wody
      - łyżeczka startego imbiru
      - ogórek i cytryna pokrojone w cienkie plastry
      - 12 listków mięty
      Przez noc stoi w lodówce i rano to przecedzamy :) Czasem zapominam o imbirze, ale i tak jest pyszne ! Można dodać też miodu - nie traci swoich właściwości! Enjoy !

      Usuń
    3. ooo super! Z imbirem to coś nowego dla nas. Do spróbowania :)

      Usuń
  3. Uwielbiam pić wodę! Kiedyś miałam problem z wypijaniem 2 litrów dziennie, ale bardzo pomogła mi aplikacja, która przypomina o regularnym piciu :)
    Pozdrawiam
    www.straaawberry-cake.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My próbowałayśmy z aplikacja, ale często zapominałyśmy i w rezultacie się nie sprawdzało ;)

      Usuń
  4. Super zdjęcia, widać że bardzo się starałyście! :) Śliczne jesteście <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny post! :D

    Pozdrawiam serdecznie :) W wolnej chwili wpadnij do mnie na bloga:
    http://www.moniquerehmus.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja na szczęście nie mam problemów z piciem wody. W zasadzie piję głównie wodę - kawy i herbaty nie lubię, a soki są dla mnie zwyczajnie za słodkie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdrościmy, bop my jesteśmy kawoholiczkami i bez kawy ciężko przetrwac nam poranki ;) A soki rzeczywiście są za słodkie i ciężko nimi zaspokoić pragnienie.

      Usuń
  7. Woda i naturalne izotoniki! Oshee- no way!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Woda to najlepsze nawodnienie! ;) Fajnie, że się z nami zgadzasz :D

      Usuń
  8. Piję przeważnie wodę. Picie jest bardzo ważne ;D
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  9. JA jestem wierna wodzie z cytryną. Od kiedy spróbowałam, uzależniłam się od tego smaku. Jeśli chodzi o izotoniki, to nie spotkałam się z badaniami, które potwierdzałyby ich cudowne właściwości. W 100% zgadzam się z Wami w przypadku naturalnych produktów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki :) coraz więcej jest świadomych osób, które patrzą na skład produktu. Dzięki za komentarz. Wodę z cytryną podobno najlepiej pić z samego rana, żeby oczyścić się z toksyn ;) też warto spróbować czy działa

      Usuń
  10. super pomysł :)). Super się czytało :))

    http://stylowaokularniica.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Liczba wypijanych płynów (wody) zależy od wagi. Aby coś się strawiło- muszą być ku temu dobre warunki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda. Dlatego podałyśmy zalecaną ilość wody dla kobiet i mężczyzn :)

      Usuń
  12. Co to za bzdury o wodzie?! Przecież w telewizji mówią, że powerade nawadnia lepiej! :P
    Tak poważnie to świetny post. Popieram używanie naturalnych izotoników, a w szczególności wody kokosowej jako doskonałego zamiennika kolorowych pseudo zdrowych produktów.

    OdpowiedzUsuń